Hemsidors utveckling

När det kommer till att synas på nätet för företag så är hemsidan ett av de absolut viktigaste verktygen att arbeta med. De största företagen i landet är de som har lyckats med detta på ett väldigt positivt sätt och som ständigt utvecklar sin hemsida för att hålla den fräsch och tilltalande.

Volvo

Volvo, som är det största svenska företaget, omsätter över 300 miljarder kronor varje år. Det handlar inte enbart om att de tillverkar fordon i toppklass, vilket de gör, utan även om hur de marknadsför sig. En del av denna marknadsföring kommer från hemsidan som vid en första anblick är väldigt ren och lätt att navigera på. Tydlig information och möjlighet att lätt kolla igenom olika modeller har gjort deras hemsida till en fullträff.

Ericsson

Ett telekomföretag med en omsättning på över 200 miljarder kronor varje år är en framgångssaga som återspeglas i deras webbsida. Det första man ser när man går in på deras sida är ett tydligt budskap: “Innovating Technology for Good”. De visar på en gång att de är ett företag att räkna med och lockar kunden till att fortsätta läsa på sidan. De har på förstasidan nyhetsartiklar som framhäver varför just Ericsson är bland de största inom branschen.

H&M

Eftersom H&M finns på så många platser är det inte konstigt att det första man ser på deras hemsida är möjligheten att välja vilket land man kommer ifrån. När man väl har klickat sig in till det land man vill så möts man av en väldigt trevlig förstasida med tilltalande ljusa färger och människor som med ett leende bär upp deras kläder. Väldigt smart sätt att fånga kunden på och få denne på bra humör.

Fonus

Trotts att det kan vara en tung period i livet när man har mist någon nära och kär person så gör Fonus begravningsbyrås webbplats ett bra jobb med att belysa det positiva utan att verka okänsliga. Deras ljusa hemsida med användbar information och stöttande ord gör sidan till en av de absolut bästa inom branschen. En sida som gör att man kan se ljuset mitt i sorgen.