Svenska företag som växer och utvecklar

Det finns många webbplatser bland svenska koncerner som växer och utvecklas snabbt.

Här kommer vi att diskutera fyra av dem som gjort ett lyft senaste året.

  • Inter East

InterEast är ett logistikföretag som också utför godstransporter. De är ett av Sveriges mest snabbast växande företag och de har utvecklat sin webbplats. De har en stilren hemsida med enkla kategorier. Du kan också spåra din godstransport och se vilka destinationer de hjälper dig med att transportera till dina varor till. Genom att använda direktlänkar till exempelvis Twitter ges ett snyggt utrymme med endast ett klick.

  • Daniel Wellington

Daniel Wellington har en ljus webbdesign som skapar ett intresse. Genom få kategorier och artiklar på första sidan med enkla kategoriseringar gör man det enkelt men också intressant för besökaren att fortsätta kolla vidare på de tjänster och varor som säljs. Att ge en intressant bakgrund om företaget och hur de har växt fram är ett bra knep för att få den potentiella köparen att bli intresserad av den resa som behövts för att företaget har blivit så som det är idag. Konceptet tidlösa och eleganta klockor online passar direkt in med webbdesignens tema. Här har man en stilren design.

  • Cabonline

Boka taxi online via denna fantastiska webbsida. Här kommer du direkt in och ser vad du ska göra för att kunna utföra den tjänsten du vill ha. Genom enkla bilder förstår besökaren vad som gäller vid betalning och bokning. Man kan orientera sig snabbt via de olika kategorierna och det är inte för matig information. Kort och noggrant formulerat inom varje kategori.

  • FurnitureBox

Möbelvaruhuset på nätet som säkert ingen missat. De har en bra web design som väcker intresset att fortsätta klicka runt på sidan. Erbjudanden rullar förbi samtidigt som du kan välja kategori enkelt; du kan också fynda, de har lagt upp det smart så du ser det direkt när du går in på hemsidan.